Griekenland

Thuis in Griekenland

Door een hiaat in de wet gaat er in de komende week in een voorstadje van Athene het eerste Lesbo huwelijk van Griekenland worden ingeschreven. 2 Dames zullen hun jawoord geven aan een welwillende burgemeester. Veel protest van de nieuwe Patriarch is er vooralsnog niet, waarmee een kleine aardverschuiving in de Orthodoxe kerk misschien wel in gang word gezet. De regering komt eind dit jaar met een soort van samenlevingswet, model Engeland zullen we maar zeggen. Als deze regering tenminste de Pensioen wetgeving van morgen overleeft ???
Maar de hiaat, waarin gesteld word dat 2 PERSONEN zonder vermelding van sexe kunnen trouwen, legitimeert wellicht meer gelijke sexe trouwerijen in de toekomst.
Het lijkt mij dat het eventueel terugdraaien van deze fout wel eens voor problemen kan zorgen, niet alleen in Griekenland, maar vooral ook in de EU, waar dit recht expliciet als een grondrecht word beschouwd.

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ach in Griekenland komt alles veel later. Ik geef maar een paar voorbeelden
Ik kwam in 1991 naar Kreta. Er waren geen pinautomaten, er was geen mobiel telefoon net, er was geen gescheiden huisvuil transport. Bijna niemand sprak een woordje over de grens. Bij de bank kon je gewoon voordringenen en met de andere klanten meekijken. Doktoren hadden geen spreekuur regelingen, wie het eerste komt, het eerste maalt was het motto. Als je in het gevang beland ( ik gelukkig niet, maar wel vrienden van mij) dan word je in een stinkend hok met een gat als WC geplaatst met 20 andere lotgenoten, terwijl het vergrijp echt niks voorstelt, bijvoorbeeld autorijden zonder vezekering. Er was (is) discriminatie op de arbeidsmarkt, gelukkig voor mij zijn Nederlanders iets meer gewenst dan Albanezen, kortom, laten we samen een weddenschap afsluiten, binnen nu en 2 jaar is er een samenlevingswet en binnen nu en 10 jaar is de kerk overstag. Anders kunnen ze beter sluiten......de jongeren pikken dat niet meer. Vooral degen die in het Buitenland studeren...........en dat zijn er heel veel..........

Hierop reageren

RSS

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat