Griekenland

Thuis in Griekenland

Er staan vaak berichten in Nederlandse kranten over de armoede die er zou zijn voor bepaalde groepen. Nou geloof ik dat wel, maar ik denk dat er veel mensen zijn daar ook zelf wat aan kunnen doen. Maar goed hier in Griekenland word ik althans dagelijks geconfronteerd met armoede en nu zeker in het toeristen seizoen. De zigeunerkinderen zwerven weer tot diep in de nacht over de straat met hun harmonica, rozen, aanstekers en noem maar op. Vrouwen in zwarte kleding zitten bij het postkantoor met een bakkie waar je muntgeld in mag storten. Gehandicapten, mensen die een ongeval hebben gehad, ze spreken jan en alleman aan voor een paar munten. Ik heb wel eens gesproken met zo,n bedelaar en hem op de man gevraagd, wat haal je per dag op. Antwoord een goeie dag kan wel 50 euro opbrengen en dan te bedenken dat vrijwel ieder gezinslid meewerkt, vanaf de jongste telg, soms nog geeneens 4 jaar oud. Ik schrok laatst toen ik een doofstomme aansteker verkoper heel veel geld zag storten op een bank, waarschijnlijk om de Taiwanese leverancier van die vaak geinig bedoelde dingen te betalen. Ja ja deze toestanden gelden in dit land, lid van de EU. Wat vinden jullie hiervan, ook zoveel last van die bedelaars ???

Delen

Hierop reageren

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat