Griekenland

Thuis in Griekenland

Het andere Griekenland
Ik ontdekte een zeer lezenswaardige en vooral informatieve site over aspecten van Griekenland die de gemiddelde toerist en Griekenlandliefhebber over het algemeen niet weet.
Frederiek Lommen, (cultuur- en wetenschapsstudies, onder meer free lance journaliste) schrijft over maatschappij, politiek, geschiedenis, cultuur van Turkije en de Balkanlanden en Griekenland. Vanwege haar passie voor Griekenland, heeft ze een weblog opgezet. Voor degeen die achter de vakantiecoulissen wil kijken is dit een zeer aanbevelenswaardige site.
http://andergriekenland.web-log.nl

Tags: ander, griekenland, maatschappij, politiek

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi,
Had je reactie tijdens mijn vakantie in Nl. al gelezen, maar nu - terug in het nog steeds hete Griekenland...- wil ik je nog daarvoor bedanken. Ik was ook blij met haar site, omdat het zo herkenbaar is. Ze ontleent denk ik vrij veel artikelen aan de Athens News, een weekblad waarop ik geabonneerd ben. Hierdoor blijf ik op de hoogte wat er zoal speelt op gebied van milieu (in brede zin), natuur, immigratiebeleid, maatschappij enz. enz. en ook op gebied van cultuur en kunst.
Heb gemerkt dat de meeste mensen die op bezoek komen liever 'het andere Griekenland' niet willen kennen, maar liever de vakantie illusie in stand willen houden.
En het is natuurlijk een prachtig vakantieland zij het met steeds meer negatieve aspecten overigens, en dat kan wel een terugloop van toeristen, zeker uit het buitenland, tot gevolg hebben.
Enne...in Mistras is het heerlijk, als je kijkt op http://picasaweb.google.com/19ina47
dan zie je o.a. een album over Mistras en omgeving.
Met groet, Ina

Hierop reageren

En ze schreef ook heel leuk over Griekse Wijnen.......
Bijlagen:

Hierop reageren

ehh?
Ina

Hierop reageren

Hoi,
Dank voor je enthousiaste reactie...kom maar eens langs...
Ik was niet op de hoogte van Athens Plus, en heb de site tot favoriet gemaakt. Vind overigens de inhoud niet heel erg verschillen van de Athens News, maar dat kan schijn zijn na inzien van 1 nummer.
Uitzicht op de Acropolis is ook niet mis trouwens.....
Ben net terug van 5 weken vakantie Nederland en viel hier vorige week nog net in dat erg hete weekend. Nu is het stukken aangenamer...
Groet, Ina

Hierop reageren

Ik had Athens Plus ook al ontdekt en heb ook nog niet veel verschil gemerkt, maar ik zal het nog ontdekken. Volgende week weer in Epidavros gelukkig na een hectische twee weken in Nederland. Wat is het toch altijd druk in Nederland!!

Hierop reageren

RSS

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat