Griekenland

Thuis in Griekenland

Vertel ons over je favoriete plek in Griekenland. Waar is het leuk, wat vind jij een fijne accommodatie, wat is er te doen? Ervaringsdeskundigen gevraagd!

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wij gaan het liefst naar Kreta, Agia Galini in het zuiden!
Rustig, lekker eten en ze maken daar nog tijd voor een mens, vriendelijke mensen( maar dat zijn de meeste Grieken natuurlijk) Gewoon ... ik kom daar altijd THUIS.
Meestal gaan we in het voorjaar maar omdat ik op 27 augustus 50 jaar word, vertrekken we op 25/8.
Ik wil die speciale dag in in mijn droomdorpje vieren... HEERLIJK Ik kijk er zo naar uit!
Yamas! Groetjes Myriam

Hierop reageren

Ook ik voel mij overal "thuis" in Griekenland. Een land waar je alles hebt; natuur, cultuur, zon, zee en strand. De vriendelijke bevolking, het heerlijke eten en de geweldige muziek. Zodra het vliegtuig de landing in zet en Griekenland is in zicht krijg ik kriebels in mijn buik. HEERLIJK. Paros vond ik vorig jaar erg leuk. Wij verbleven in Margarita's House in Naoussa. Een leuk familie hotelletje. De familie deed alles met veel liefde, het ontbijt (verwacht geen grote buffetten) maar alles vers. Ook het diner is prima, gemaakt door de moeder en alles vers van de eigen boerderij. Zeer schone kamers. Hier hebben wij zeer goede herinneringen aan. Maar heb eigenlijk nog geen slecht ervaringen met Griekenland. Wel gaan we altijd voor een nieuwe bestemming in Griekenland. Zo hebben we voor dit jaar Samos gekozen. Kan niet wachten tot het 6 juni is.............het wordt vast weer genieten!

Hierop reageren

wij gaan het liefst naar aegina of poros en dan natuurlijk athene.
We gaan de meeste tijd naar athene als thans ik monique houd niet van voetbal gaat dan liever op het strand liggen.

Hierop reageren

THASSOS! Maar ja dat kan ook niet anders, ik woon er. Thassos is een prachtig groen eiland met vele mooie, stille baaitjes (afgezien van de wat drukkere stranden). Het eiland is nog niet overspoeld door massatoerisme, waarschijnlijk mede doordat het geen eigen vliegveld heeft. Je vakantie begint dus al op de ferry (slechts een half uurtje varen)!
Thassos heeft veel te bieden aan cultuur, natuur en prachtig gelegen bergdorpjes.
Wie zijn vakantie echt tussen de Grieken wil doorbrengen, doet er goed aan te verblijven in Kalivia, het dorp waar ik woon. Het is ideaal gelegen: midden tussen de olijfgaarden, de bergen op de achtergrond en toch slechts 1,5 km van het strand en het kustplaatsje Limenaria. Wij hebben zelf een studio naast ons huis gebouwd die wij verhuren. Maar inmiddels hebben wij ons netwerk wat uitgebreid en bemiddelen/verhuren ook voor andere (vakantie)huizenbezitters.
Wij (mijn man en ik) hebben er veel plezier in onze gasten te voorzien van informatie over het eiland, zijn bewoners en hun gewoonten, en het dorpse leven in Kalivia.
Dus wie wat meer wil weten over Thassos... ik help je graag op weg!

N.B. Ik ben bezig met een nieuwe website "Vakantiewoningen Thassos" waar nog meer info over Thassos op staat. Als het zover is, zal ik de link hier plaatsen.

Hierop reageren

Hoi Tanja,
Enthousiast verhaal. Misschien heb je wel zin om een groep Thassos aan te maken, zodat je daar al je informatie kwijt kunt en straks ook je link.
Sandor had ook al vragen gesteld over Thassos.

Hierop reageren

Oeps, vergeten de link te plaatsen...
www.thassos-vakantiewoningen.nl

Hierop reageren

In Griekenland heb ik vele favoriete plekken en voel mij eigenlijk ook overal thuis. De natuur, het klimaat, de mensen en natuurlijk het heerlijke eten.

De voorkeur gaat vooral uit om met de eigen auto naar Griekenland te vertrekken en dan elke keer weer nieuwe plekken te ontdekken die nog niet overlopen worden door al te veel toeristen.

Zoals bijvoorbeeld de gebieden Epirus (zie de groepen Epirus en Zagoria), Macedonie , Thracie en bepaalde stukken van de Peloponnesos.

Maar ook de steden Athene en Thessaloniki blijven altijd zeer de moeite waard.

Een zeer mooi bergdorpje in de buurt van de Olympia Riviera bij Mount Olympos is Paleo Panteleimonas.

In dit dorpje heb ik vorig jaar een aantal nachten gelogeerd bij Hotel To Petrino.

De oude school van dit zeer gemoedelijk bergdorpje is gerestaureerd en omgebouwd in een kleinschalig hotelletje (7 kamers waarvan een aantal boven de dorpstaverne).

Bij de omgebouwde oude school wordt elke ochtend een fantastisch en zeer uitbreid ontbijt geserveerd.

'S avonds kan je uitstekend eten bij de taverne.

Maar mijn hart ligt toch wel het meest bij Hotel Papaevangelou in Megalo Papingo van onze lieve vriend Giorgos.

Nog een paar nachtjes slapen en dan vertrek ik weer voor een aantal weken naar dit zeer geliefde land.

Hierop reageren

Dat ziet er fantastisch uit Cynthia!
Als ik ooit nog eens binnen Griekenland op vakantie ga, dan weet ik je te vinden voor wat meer info. Maar dat zal nog wel even duren, want voorlopig moet ik mijn eerste "vakantie" naar Nederland nog maken ;)

Hierop reageren

Hoi Tanja,

Voor nadere info ben je natuurlijk altijd welkom. Trouwens Nederland kent ook genoeg mooie plekjes.

Hierop reageren

Ja, maar dan bedoel ik meer familie- en vriendenbezoek... Ook mooi.

Hierop reageren

Hallo Griekenlandfans,
Ik vind Griekenland nog steeds zalig maar veel van mijn favo plekjes zijn wel erg veranderd; jammer.
Wie kent er eilanden/locaties in Griekenland waar het nog net zo onbedorven is als vroeger, nog niet overspoeld met toeristen; maar slaperige dorpjes, rust etc.?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt en groetjes, Marion

Hierop reageren

Peloponnesos, maar dan het binnnenland in en vooral in het voor- en naseizoen.
En natuurlijk ook in het noorden. Binnnelanden zou ik zeggen.
Veel plezier

Hierop reageren

RSS

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat