Griekenland

Thuis in Griekenland

Einde juli en het is zeer heet in Griekenland. Al dagen boven de 35 graden en de laatste 3 dagen tegen de 40 in de zuid Peloponnesos. Maar voor heel Griekenland gelden waarschuwingen hoe mensen zich het best kunnen gedragen en wat ze beter niet kunnen doen (zoals in de zon gaan zitten...)

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

dat klinkt heerlijk, tja het is zondag hé....
fijn dat je genoten hebt op het strand, in Lakonia ten zuiden van Gythion is het wat leger, al zal het vandaag ook wel wat drukker zijn geweest. ik ga zelf nooit op zondag en ook niet als het boven de 35 graden is....maar anders ben ik ook een early bird. in mei en juni ben ik vaak een paar uur lang zo goed als alleen op een heel lang strand...heerlijk.
ina

Hierop reageren

Ik ga ook altijd zwemmen in de vroege uurtjes zo vanaf 8 uur. Een half uur flink bewegen en een half uurtje mediteren en stenen zoeken. Het strand is dan nog leeg en ik hoor alleen de cicaden en de zee. Voor mij is de zee op 5 minuten afsrtand met mijn brommertje. 'sMorgens werk ik na mijn ochtendbad meestal in mijn werkplaats, waar ik momenteel tegels maak met natuursteen. Tussen de middag is het dan tijd voor email en schrijfwerk en Grieks lezen. Want vééél te heet buiten. En vanaf een uur of 5 'smiddags kan ik weer mijn werkplaats in.
Maar soms doe ik het andersom, zoals vandaag. We waren gisteren nogal laat, heerlijk buiten gezeten bij Aris in de zuidelijke baai en genoten van de bijna volle maan. Daar is het minder warm dan in de haven. Dus laat op en al erg warm buiten. Dan maar eerst het computerwerk en om 18.00 uur even zwemmen. Wel is de zee dan veel warmer en is het strand drukker. 'sMorgens vroeg is de zee zo lekker fris.
Hebben jullie ook zo veel muggen. Hier worden we er gek van. Vannacht zaten er 6 binnen in het muskietennet. Hoe ze daar kwamen? Airco aan, tablet in het stopcontact en muskietennet. Ze zijn niet tegen te houden. Vanochtend een spray van Hansaplast gekocht voor het lichaam. Ik kan eindelijk rustig werken. Ze zwermen wel om me heen, maar steken niet.
Nou ja zo vergaat het Griekse leven hier in Epidavros.
Karen

Hierop reageren

Zo'n ritme is fijn en de ochtendstond heeft in Griekenland in de zomer, zeker goud in de mond....even die frisheid voelen als ik om half 7 a.m. met mijn hond wandel. Om half 8 is de wereld al weer behoorlijk opgewarmd...
Afwijken van dat ritme vraagt aanpassing....leuk dat je tegels maakt.
Ik heb mijn broer + vrouw op bezoek, we ondernemen veel en ze zijn redelijk onvermoeibaar...
Wij hebben helemaal geen muggen of anderszins hinderlijke wezens....(wel veel sprinkhanen, ook in Sparti vooral 's avonds, die ploppen zo je kamer binnen als je het raam open hebt). Ik heb vanaf ca. 20.00 alle ramen open en die blijven de hele nacht open. Nog niet één horen zoemen, laat staan steken...
Wel vermijd ik lichten aan te doen en als het wel moet dan gordijn dicht...
Ga vrijdag 7e voor ruim 3 weken naar Nederland...is het ook even 2 dagen wat warmer...maar daarna fijne temperaturen en af en toe regen....Heb het goed!

Hierop reageren

Goeie tijd in Nederland en ik hoop dat we elkaar in september zullen zien. Dat wij een uitstapje naar Mistras maken.

Hierop reageren

RSS

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat