Griekenland

Thuis in Griekenland

In het najaar van 2003 kwamen we voor de eerste keer in Epidavros. We hadden een kamer bij Asteroa, niet onbekend bij sommigen. We hebben toen een paar keer gegeten bij To Perivoli. Geweldig leuk. In september 2004 zijn we er weer geweest. Weer was het een feest om daar de maaltijd te gebruiken. Een beetje herkenning, goed eten, heerlijk glaasje wijn. In juni 2006 waren we er weer. Het was er onherkenbaar. Waarschijnlijk ander personeel? Heel onpersoonlijk en afstandelijk. In juni 2007 zijn we er niet naar toegegaan. Jammer eigenlijk. Maar er zijn voldoende goede taverna's om ook volop te genieten. Maar het blijft voor ons een speciaal plekje houden, dat Epidavros. We komen er vast nog wel eens. Of bij Christina of bij Asteroa. Schatten van mensen zijn het daar.

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wat jammer dat het zo tegenviel bij Perivoli. Jullie hebben echt pech gehad. Het is nog steeds dezelfde familie die het runt, althans ze denken erover om de aak te gaan verpachten. Ik eet er nog regelmatig en vind het eten goed en de sfeer is ook prettig. Kennen jullie Kalogeriko? In de zuidelijke baai rechts van de weg na de rivier. Daar kun je ook hel lekker eten en je zit er heerlijk in hun mooie tuin.

Hierop reageren

Nee, de taverna Kalogeriko kennen we niet. Maar als we in het begin van de de zomer 2009 (bij leven en welzijn) weer in Epidavros hopen te zijn, gaan we er vast en zeker naar op zoek.

Hierop reageren

Via deze link kun je een kijkje in de keuken van Kalogeriko nemen. http://www.argolida.nl/A-Epidavros/Kalogeriko.htm

Hierop reageren

We hebben een nieuw restaurant "To Petrino Spiti". Achter in de tuin van het huis is het restaurant, het is er heerlijk koel en ruim en het eten is er goed en bovenal helemaal niet duur. Vanuit de haven lopen richting postkantoor, daar staat een bord rechtsaf. 5 minuten lopen denk ik. Eet smakelijk.

Hierop reageren

Momenteel (6, 7 en 8 juni 2009) zitten we weer een paar dagen in Epidavros. We zijn weer eens wezen eten bij Perivoli. Het was weer als vanouds, vriendelijke ontvangst en heerlijk eten. Dinsdagmorgen vertrekken we weer in de richting van Eratini en Antikyra. Daarna hebben we veertien dagen "vakantie" in Kala Nera, Pileon.

Hierop reageren

Oh wat heerlijk Gerrit. Zitten jullie weer in Asteroa? Ik belde gisteren met Jorgos ( de eigenaar) om weer een aantal kamers voor klanten van mij te boeken. Doe de groetjes aan Eleftheria ( de dame die schoonmaakt)
Ik moet nog twee weken wachten, maar dan bijf ik weer de hele zomer.
Zeg maar tegen de zee en alles dat ik gauw kom.
Groetjes Karen

Hierop reageren

Helaas, deze keer zitten we in Hotel Christina. Dat levert ons 3 dagen (gratis) internetgebruik op. We kunnen nu even Skypen met het thuisfront. Gisteren waren we nog even in de "winkel van sinkel" om te kijken naar leren slippers, maar helaas!

Hierop reageren

Doe dan vooral de groetjes aan Kostas, Jorgos en Christina. Ik ken ze goed. Enne die leren slippers, in de winkel van sinkel op de hoek/punt, die winkel is van mijn zwager Jorgos. Vind je het huis erboven niet mooi opgeknapt? Ze wonen nu boven de zaak.
Groetjes Karen

Hierop reageren

We wisten dat je zwager Giorgos daar de winkelchef is. Het is zo'n heerlijk echt Grieks winkeltje. Het is ons niet opgevallen dat het er boven opgeknapt is. Maar vanavond gaan we er weer even langs. 't Is vandaag heerlijk warm. Toen we vanmiddag terugreden van Korinthos was het onderweg 39 gr. Maar gelukkig deed de airco in de auto goed zijn werk.
We hebben vandaag wat foto's gemaakt voor Giorgos. Hij laat een nieuwe website maken en had wat foto's nodig.van het hotel en de naaste omgeving.
Groetjes van ons en tot horens en misschien ooit tot ziens in het altijd weer mooie Archaia Epidavros

Hierop reageren

Veel plezier en een goeie reis morgen naar Eratini en Antikyra. Ik weet niet waar dat ligt.Doe je verslag van je reis op deze site?
Lekker warm dus, ik hoorde het al van Dimitris, het is al weer de tweede hittegolf en wij zitten in de bewolking met een beetje regen, hoewel het niet koud is.
Hartelijke groet van Karen

Hierop reageren

Wij zijn inmiddels weer thuis. Waar kan ik de link http://www.odink-knoester.nl/foto_ns.html plaatsen om het volledige fotoreisverslag te laten zien aan de leden van de Griekenlandpagina.
Hartelijke groet van Gerrit en Marjo.

Hierop reageren

Hallo Gerrit, een link naar jullie site stond al op de hoofdpagina, ik heb de link nu aangepast. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt zoals ik aan de foto's wel kan zien.
Hartelijke groet uit de hittegolf in Epidavros

RSS

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat