Griekenland

Thuis in Griekenland

Kreta is een veelzijdig eiland. Je kan er luieren aan 1 van de vele stranden, volgepakt of eenzaam, want keuze is er genoeg. Je kan het land ontdekken, waar bij de talloze dorpjes soms een leven voorspiegelen alsof we 100 jaar terug in de tijd gaan. Je kan de oudheden opzoeken en in je fantasie wegdromen naar de tijden dat de griekse goden de wereld beheersten. Je kan mooie historische steden bezoeken en merken dat je toch te weinig vakantiegeld hebt om al die leuke herinneringen te kopen. Je kan er wandelen door eenzame kloven of juist door die ene die daar er het tegenover gestelde van is. Met je huur auto of motor langs kronkelende wegen rijden en er achter komen dat je toch de geplande afstand per dag niet haalt. Kortom, Kreta bied je zoveel mogelijkheden en je gaat altijd weer naar huis met het idee, ik mis er nog 1. Dan kom je weer terug en onderzoekt de nieuwe plekjes, dorpjes, steden, oudheden, stranden enz.
Dit mag je naar mijn idee zeker niet missen. De oude stad, Chania, als oudheidkundige bezoek, Knossos, wandel de kloof, Imbros, juist omdat je ook vakantie wilt. Als kleine stad Archanes bij Heraklion en voor de stranden, de zuidkust.

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik ben het helemaal met je eens!!!
Wie een keer op Kreta is geweest, blijft terugkomen!!!
Wij inmiddels al voor de 7de keer en nog lang niet voor de laatste keer........
Yassou

Hierop reageren

Wij hebben 3x oprij voor skaleta regio rethimon gekozen en dit jaar voor Santorini maar een enorme tegenvaller Santorini is mooi maar weinig te beleven.En wat mij het meeste aanspreekt aan Kreta is de mensen hebben er niet veel konfort en zijn tevreden en wij hebben alle konfort en zijn nooit tevreden.

Hierop reageren

hallo
We zijn vanaf 1980 naar griekenland gegaan op vakantie ,begin 1 keer per jaar daarna 2 keer
nu gaan we 3 keer per jaar,we hebben veel heel veel eilanden gehad.Maar vanaf 2001 terug op kreta
west kant vanaf chania,we zijn er in totaal 17 keer geweest,veel vrienden bij de kretenzer bevolking gekregen,
naar bruiloft,doopfeest,buurt feesten,geweest heerlijk alleen met de kretenzer bevolking,zonder toeristen
Dit jaar mee in de bergen gegaan, met druivenoogst en later het maken van de wijn,en als afsluiting van de dag heerlijk eten en drinken met de kretenzer.De mensen zijn zo vriendelijk dat je er gewoon wil blijven
het gehele jaar,[nog even wachten] Maak op kreta in de bergen en oude dorpen veel foto's,en video opname's.Als we naar huis gaan zijn we gepakt met olijfolie ,kretenzer lokale wijn ,raki,
zodat we thuis weer de winter door kunnen komen met een kreta gevoel

Hierop reageren

RSS

Info

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Karen de Vries, Karidiès.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat